جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر چمن - Grass seed




    
بذر چمن - Grass seed
کد محصول: 957
 

قیمت : 10,900  تومان
 
 


بذر چمن هلندی - Grass seed

 

به طور کلی چمن ها در هر خاکی اعم از شنی یا رسی به خوبی سبز می کنند ولی رشد و نمو آن در اراضی شنی مطلوب نبوده و به علت قابل نفوذ بودن آن در اراضی مواد غذایی به سرعت از دسترس گیاه خارج شده و در نتیجه رنگ چمنها به زودی گرایش پیدا می کنند.لذا باید به این قبیل اراضی مقداری خاک رس بیفزائیم و اگر بر عکس زمینی رسی باشد باید مقداری ماسه نرم به آن اضافه نمائیم.

خاک چمن کاری باید تا عمق 20 سانتی متری اصلاح گردد و چون ریشه چمن افشان است، اصلاح عمق بیشتر ضرورتی ندارد.

هر قدر در تهیه زمین چمن کاری دقت شود آتیه چمن بهتر است ، در این صورت چمنی که برای مدت 5 الی 6 سال در زمین پا برجاست جا دارد که خاک آن اصلاح گردد.پس باید قبل از اقدام به کشت چمن با نوک بیل نمونه های خاک یک زمین را برداشته و به دقت بررسی نموده و از وضع ظاهری خاک اطلاعات کافی بدست آورد.

پس از بررسی فوق باید زمین بیل خورده و خاک آن برگردان شده و با خاک رس یا ماسه همانطور که اشاره شد اصلاح شود.ممکن است زمین خودبخود از حیث این ترکیبات کامل بوده و لزومی به اصلاح آن نباشد. در هر حال اراضی که رس آن نسبت به شن موجود در خاک بیشتر باشد مناسب ترین خاک برای چمن کاری است.

این خاک تهیه شده را با کود سرندشده حیوانی به نحوی که بعدا میزان و نوع آن شرح داده می شود مخلوط می نمایند. باید در نظر داشت قبلا کود را غربال نموده و پس از پخش نمودن آن به طور یکنواخت در سطح زمین به عمق 15 سانتی متر با خاک مخلوط نموده و سپس با شن کش یا وسائل دیگر زمین را مسطح سازیم تا محوطه چمن کاری زیباتر جلوه کند.

زمینهایی که دارای شیب زیادی می باشند باید حتی المقدور سعی نمائیم از شیب نمد آن بکاهیم، زیرا شیب تند باعث می شود آب کاملا در زمین نفوذ نکند و بخصوص در تابستان باعث به هدر رفتن آب شده و بدین ترتیب گیاه با عدم دسترسی به رطوبت کافی رنگ آن زرد یا پژمرده می گردد. درصورتی که بخواهیم شیب مصنوعی به زمین بدهیم باید این شیب را با ترمیم پهن اسبی پوسیده یا خاک اره و انجام آبیاری به صورت پودر و خیلی آرام قابل نفوذ سازیم.

زمین چمن کاری بعد از تسطیح شدن باید به دقت کوبیده شود ،زیرا در اثر این عمل اولا درآن آثار فرو رفتگی ایجاد نشده و در ثانی ریشه های چمن در زمین سفت بهتر جایگزین شده و از رشد بهتری برخوردار است، ثالثا پس از سبز شدن می توانیم در زمین چمن کاری شده قدم بزنیم و عملیات بعدی را انجام داده بدون اینکه آسیبی به زمین وارد شود.

کوبیدن و سفت نمودن زمین چمن قبل از بذر کاری به وسیله غلطکهای مختلفی از قبیل غلطکهای آهنی ،سنگی و یا سیمانی صورت می گیرد.

غلطک های سنگی یا آهنی را می توان از فروشندگان خریداری نمود و این در صورتی است که چمن ما در سطح وسیعی انجام پذیرد ولی اگر در سطح کم در باغچه های کوچک بخواهیم اقدام به چمن کاری کنیم برای اینکه هزینه بیشتری را متحمل نشویم می توانیم شخصا آن را تهیه کنیم ، بدین معنی که یک لوله سیمانی به قطر حداقل 20 سانتی متر را که طول آن در حدود 60 تا 70 سانتی متر باشد در نظر گرفته و یک میله آهنی به عنوان محور در داخل آن تعبیه نموده به طوریکه از هر طرف 10 سانتی متر بیرون از لوله قرار گرفته باشد برای اینکه محور این غلطک ثابت بوده و از طرفی علطک سنگین باشد قبلا گچ را با آب مخلوط نموده به محض اینکه در حال سفت شدن باشد به تدریج داخل لوله را پر می کنیم و انقدر این عمل را تکرار می کنیم تا داخل لوله مملو از گچ شود. ناگفته نماند که شخص دیگری باید قبل از پر کردن گچ ، میله آهنی را کاملا در مرکز لوله نگهداری از لوله قرار گرفته باشد و آن وقت است که نسبت به پر کردن گچ اقدام می نمائیم .شکل زیر تا اندازه ی غلطک فوق الذکر را نشان میدهد.

  

غلطکی که بدین ترتیب درست شد یا با استفاده از غلطکهای دیگر آنقدر در روی زمینی که قبلا تهیه شده در جهت عکس هم حرکت می دهیم تا زمین چمن کاملا سفت گردد.

چه بسا دیده شده است افرادی بدون اینکه زمینی را بوسیله غلطک سفت نمایند، اقدام به چمن کاری می کنند که نتیجه کار آنها رضایت بخش نخواهد بود.

زمینی که بدین سان تهیه می گردد آماده برای بذر پاشی است

توجه داشته باشند بذر چمن را در دو هنگام نمی توان کاشت. زمانی که هوا خیلی گرم است که پس از سبز شدن بلافاصله خشک می شود ،دوم آنکه اگر هوا سرد باشد بذرها سبز نمی شوند.  

بعضی از بذور اگر حداقل دما 20 درجه بالای صفر باشد بین 6 تا 10 روز سبز می شود . بعضی از بذور طول مدت سبز شدن آنها حتی تا 45 روز طول می کشد ،لذا باید پس از کاشت چمن کمی حوصله نمود تا بذرها سبز شوند.

 بذر را باید بوسیله دست بطور یکنواخت در زمین پاشید ، بدین ترتیب مقدار بذری که برای یک متر مربع در نظر گرفته شده طوری در زمین پخش نمایند که در این یک متر مربع یکنواخت باشد، لذا میزان و نحوه پاشیدن بذر برای قسمتهای دیگر زمین الگو خواهد شد.بدیهی است چنانچه این یکنواختی رعایت نشود بذرها به طور نا مرتب سبز می شوند. 

پس از اینکه بذر روی زمین یکنواخت پاشیده شد روی آن را با پهن پوسیده و کمی مخلوط با خاک می پوشانیم.

 

چنانچه پهن پوسیده در دسترس نبود می توانید از خاک اره استفاده کرده و روی بذر را بپوشانید.

 

 این پوشش نباید خیلی ضخیم باشد زیرا بذر را در هنگام سبز شدن خفه می کند و جوانه نخواهد زد.قطر پوشش حداکثر 8 تا 10 میلیمتر باید باشد.پوششی که بدین ترتیب صورت می گیرد ، اولا در هنگام آبیاری بذر جابجا نمی شود، ثانیا بذر از دید پرندگان و مورچه ها در امان است ثالثا رطوبت خاک را حفظ می نماید.

 پس از پوشش بلافاصله عمل آبیاری را به دقت انجام می دهیم به نحوی که خاک چمن شسته نشود.  

خلاصه مطلب در اوایل کاشت ،آب ، باید به صورت پودر با فشار کم داده شود.تکرار عمل آبیاری بستگی به وضع رطوبت زمین دارد ماحصل اینکه زمین باید همیشه مرطوب باشد.

 در مناطق معتدل در موقع بهار از اواخر فروردین ماه که حرارت مناسب است بذر را میکارند ، زیرادر این هنگام خطر سرما مرتفع شده است .بدیهی است ممکن است استثناعا هوا متغیر بوده و بتوان در اواخر اسفند یا اوایل فروردین ماه مبادرت به کاشت بذر نمود.در این مناطق تا اواخر خرداد ماه امکان کاشت بذر وجود دارد و از این تاریخ تا اوایل پائیز نباید چمن کاشت و مجددا از اواخر شهریور تا اوایل آبانماه می توان اقدام به کاشت نمود.درنقاط گرمسیر باید چمنها را از اواسط پائیز تا اواسط بهار کاشت. 

 

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش

seed,چمن,چمن هلندی,خرید بذر,بذر چمن,بذر چمن هلندی,خرید چمن,خرید بذر چمن,خرید بذر چمن هلندی,خرید چمن هلندی,فروشگاه چمن,فروش بذر چمن

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر چمن

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : علی تاریخ ارسال : 1396-02-01
این بذر چند گرم 2900 تومان

نویسنده : مدير سايت تاریخ ارسال : 1396-02-05
حدود 10 گرم

نویسنده : بهنام تاریخ ارسال : 1398-04-13
من تو خوزستانم این بذر به در من میخوره؟؟؟؟؟

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.