جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر درخت سرو شیراز - Cupressus sempervirens seed




    
بذر درخت سرو شیراز - Cupressus sempervirens seed
کد محصول: 923
 

قیمت : 10,900  تومان
 
 


بذر درخت سرو شیراز - Cupressus sempervirens seed


( بسته حدود 50 عددی)

درختان سرو از نظر تنوع قابل توجه هستند و این مسئله موجب می شود تا طیف شرایط آب و هوایی که آنان قادر به رشد هستند متنوع تر و گسترده تر شود. اما می توان بخصوص برای نمونه هایی که بیش از همه در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند شرایط محیطی نسبتا یکسانی را در نظر گرفت و معرفی کرد. در ادامه این شرایط آورده شده است.

آبیاری:وجود رطوبت در خاک این گیاهان به رشد آنان کمک می کند. اما این گیاهان بخصوص زمانی که بالغ هستند در برابر خشکی خاک مقاومت نسبتا خوبی دارند و به طور کل زیاده روی در آبیاری آنان موجب پوسیدن ریشه و طوقه (ناحیه اتصال ساقه به ریشه ) می‌شود. بنابراین و بخصوص گیاهان جوان سرو را زمانی باید آبیاری کرد که سطح خاک نسبتا خشک شده باشد. البته برخی از گونه ها همانند سرو گریان خاکهای مرطوب را به خوبی قبول کرده و از بین نمی روند اما این مسئله در مورد اغلب دیگر نمونه های متداول و زینتی این گیاه درست نیست.اگر می خواهید بدانید که خاک محل مورد نظر شما از نظر زهکش و عبور آب مناسب است یا خیر می توانید ابتدا گودالی را که از نظر اندازه مناسب کاشت توده ریشه درخت مورد نظرتان است در مکان مورد نظر حفر کنید. سپس آنرا از آب پر کنید. اگر هر یک ساعت ارتفاع آب به میزان 5 سانتیمتر پایین تر رفت این نشان دهنده زهکش نسبتا خوب و عدم ماندگاری آب در محیط اطراف ریشه های این گیاه است.

نور:درختان سرو به مکانی با نور مستقیم آفتاب حداقل به مدت 8-6 ساعت در طی روز نیاز دارند. وجود سایه در بعد از ظهر برای مناطقی که از گرمای شدید در تابستان برخوردار هستند به سلامتی این گیاه کمک می کند. همچنین در چنین مناطقی آبیاری گیاهان جوان با فواصل کمتری باید صورت گیرد تا به توسعه سیستم ریشه گیاه کمک شود.

دما:درختان سرو با گرما مشکلی ندارند بخصوص اگر در مناطقی که تابستانهای گرم دارند مکان کاشت آنها در بعد از ظهر از مقداری سایه نیز بخوردار باشد. همچنین تحمل این گیاهان در برابر سرما متفاوت و متغیر است اما به نظر می رسد که اغلب نمونه های زینتی سرمای زمستان را تا حدود 15- درجه سانتیگراد تحمل کنند.

خاک:درختان سرو به خاکی با زهکش خوب نیاز دارند زیرا به طور کل این گیاهان نسبت به ماندگاری اب در خاک حساس هستند و به تدریج دچار پوسیدگی و مرگ می شوند. البته از نظر جنس خاک طیف نسبتا گسترده ای از خاک را قبول می کنند. اگر که می خواهید به تازگی سرو بکارید می توانید خاک باغچه را با خاک برگ و شن مخلوط کنید. برای کاشت در گلدان نیز می توانید همین مخلوط و یا مخلوطهای دیگری را که بافتی با زهکش مناسب دارند انتخاب کنید. به طور کل وجود مواد ارگانیک و طبیعی همانند خاک برگ یا کوکوپیت به رشد و توسعه سیستم ریشه این گیاهان کمک می کند. زمان کاشت نیز بستگی به شرایط خاک و آب و هوایی دارد. یعنی بسته به شرایط آب و هوایی منطقه هم می توان در پاییز و هم می توان در اوایل بهار اقدام به کاشت این گیاهان کرد. درختان سرو معمولا نیازی به کوددهی ندارند اما برای گیاهان جوان بخصوص در طی شش ماه اول زندگی می توان از فرمولی ملایم و کامل همانند 10-10-10 هر ماه یک مرتبه استفاده کرد تا به رشد اولیه و توسعه سیستم ریشه ای آنان کمک شود.

طریقه کاشت بذر :

بذر سوزنی برگان دارای نوعی خفتگی است که تا برطرف نشود بذر سبز نمی شود.

بذرشان در برابر سرما واکنش نشان داده و به میزان زیادی سرعت جوانه زنی را افزایش می دهد

برای سرمادهی ابتدا آنان را به همراه مقداری کمپوست یا خاک اره که تا حدودی مرطوب است در کیسه ای نایلونی مثل کیسه فریزر قرار داده و سپس در کیسه را می بندند و به مدت 4-3 هفته در یخچال قرار می دهند و اعتقاد دارند که به کار بردن عملیات سرمادهی مرطوب به افزایش جوانه زنی بذرها کمک می کند. البته مراقب عدم یخ زدگی و همچین جمع شدن رطوبت بیش از اندازه در کیسه نایلونی باشید . بعد از این مدت ، بذرها را در آورید و به مدت 24 ساعت در آب (ترجیحا آب مقطر) بخیسانید. سپس بذرها را در میان دستمال مرطوب (مثل دستمال کاغذی مرطوب) قرار دهید و آنان را در مکانی روشن اما به دور از نور مسقتیم آفتاب بگذراید و مراقب باشید که دستمالها رطوبت خود را در طی این مدت از دست ندهند. اگر به مدت 30-5 روز بذرها جوانه نزدند مجددا باقیمانده بذرها را به مدت دو هفته دیگر در شرایط سرد و مرطوب یخچال قرار دهید تا به جوانه زنی آنان کمک بیشتری شود و مجددا مراحل کاشت را به شکل که توضیح داده شد انجام دهید. زمانی که بذرها جوانه زدند آنان را به عمق حدود 2 سانتیمتر و در مخلوطی از یک قسمت شن یک قسمت پیت موس و یک قسمت کمپوست بکارید. محیط را مرطوب و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهدارید تا رشد و جوانه زنی بذرها ادامه یابد.

 

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش

 

seed,درخت سرو شیراز,خرید بذر,بذر درخت,بذر درخت سرو شیراز,خرید درخت سرو شیراز,خرید بذر درخت سرو شیراز,خرید درخت,خرید درخت الوان,فروشگاه درخت,خرید بذر درخت,خرید بذر درخت های زینتی,درخت سرو شیراز الوان,درخت سرو شیراز زرد,درخت سرو شیراز آبی,درخت سرو شیراز ارغوانی,درخت سرو شیراز قرمز,درخت سرو شیراز بنفش,درخت سرو شیراز سفید,درخت سرو شیراز صورتی

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر درخت سرو شیراز

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : Taher تاریخ ارسال : 1396-02-24
سلام، ممنون از سایت خوبتون، می خواستن بدونم چندتا بذر داخلش هست؟

نویسنده : مدير سايت تاریخ ارسال : 1396-02-24
سلام حدودا 200 تا

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.