جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر درخت زالزالک - Crataegus monogyna seed




    
بذر درخت زالزالک - Crataegus monogyna seed
کد محصول: 852
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر درخت زالزالک - Crataegus monogyna


( بسته 10 عددی )

زالزالک درختچه یا درختانی کوچک به ارتفاع 5 تا 14 متر، با شاخه های انبوه و خاردار از تیره گل سرخیان با میوه ای خوراکی می باشد. این درختچه دارای شکوفه های پُرپَر زیباا به رنگ سفید یا صورتی و معطر است.

گل های زالزالک معطر بوده و گرده افشانی آنها توسط زنبور عسل و دیگر حشرات صورت می گیرد.

درختچه زالزالک به خاک تقریباً سبک یا متوسط نیاز دارد اما خاک های سنگین و فقیر از نظر مواد غذایی را نیز می تواند تحمل کند. در خاک های اسیدی، خنثی و قلیایی رشد می کند. همچنین می تواند در خاک های بسیار اسیدی و بسیار قلیایی نیز رشد کند.

زالزالک محل های آفتابی کامل تا نیمه سایه را ترجیح می دهد. همچنین خاک آن از نظر رطوبتی باید مرطوب باشد و آبیاری مناسبی انجام شود. ولی خشکی را نیز تحمل می کند. درخت یا درختچه زالزالک می تواند آلودگی هوا را نیز تحمل کند.

 

خواص دارویی:

 

 زالزالک داراى مواد معدنى گوناگون، ویتامین ها، مقدار زیادى تانن و کلسیم، پکتین، اسیدتارتاریک، اسیدمالیک، روغن چرب، قندهاى گلوکز و فروکتوز است. بسیار قابض و در درمان اسهال خونی مؤثر است. براى تقویت قلب و معده بسیار توصیه شده است. برای معالجه بیماران مبتلا به فعالیت نامنظم قلب کاربرد دارد. در مواقع کم خونى و سِل اثر خوبی دارد. برای روماتیسمى ها و مبتلایان به ورم روده مفید است. اشتها را زیاد مى کند. جهت درمان قطره قطره آمدن ادرار توصیه شده است. شربت زالزالک همراه با شکر سرخ، براى رفع سردرد شدید مفید است. گل زالزالک ، ضد تشنج بوده و حرکات نامنظم قلب را تنظیم مى کند. داروى مفید و خاصى بر ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.

زالزالك كه يك گياه ضد نارسائی قلبی و كاهش دهنده فشارخون است، داراي خاصيت ضد اضطراب نيز می باشد. در يك مطالعه، اثربخشی عصاره گياهی زالزالك در درمان اختلالات ناشی از اضطراب بر روی 264 نفر مورد بررسی قرار گرفت و نتايج نشان داد كه اين دارو در درمان اضطراب كاملاً مؤثر است.

در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا آلمان برای درمان بی ‌نظمی ضربان قلب از گیاه زالزالک استفاده می ‌شود. همچنین زالزالک در درمان آنژین و تصلب شرایین (سفت شدن دیواره رگ‌ ها)‌ بسیار کاربرد دارد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره ی زالزالک: تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که زالزالک آنتی ‌اکسیدان بسیار قوی محسوب شده و می‌ تواند به عنوان یک مکمل غذایی مقوی عمل کرده و در تنظیم وزن، گلوکز خون و التهاب نقش داشته باشد.

محققان آمریکایی طی بررسی‌ هایی که روی زالزالک انجام دادند، دریافتند این میوه به خاطر داشتن مقادیر بالایی از مواد آنتوسیانین، بسیار مفید است و در رنگ های مختلف این میوه آنتوسیانین های زیاد و متفاوتی یافت می ‌شود که دانه‌ های زالزالک را از فشار اکسایشی نور خورشید حفظ می ‌کنند.

خوردن زالزالک بدن ما را از موقعیت ‌های زیان ‌آور مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و رادیکال ‌های آزاد حفظ می کند. به عبارتی تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری ‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی، اثر مثبت می گذارد و این تأثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده ی آنتوسیانین موجود در آن است.

 

مواد موجود در زالزالک قند خون و عملکرد انسولین خون را بهبود می ‌بخشد.

 

یکی از مواد مفید موجود در زالزالک فلاونوییدهایی می ‌‌باشند که نسبت به رنگ میوه شدت اثرات آنتی ‌اکسیدانی آن ها تغییر می ‌کند. میوه‌ های قرمزرنگ دارای اثر قوی، صورتی اثری ضعیف و زرد اثر ضعیف ‌تری دارند.

زالزالک اگر به خوبی خشک شود تنها مقداری از ویتامین C ی خود را از دست می ‌‌دهد ولی دیگر ترکیبات شیمیایی خود را حفظ می ‌کند. لذا برای نگهداری زالزالک خشک باید آن را در محلی که تهویه مناسبی دارد، نگه داشت.

بذور برای جوانه زنی بهتر به یک دوره سرمادهی نیز نیاز دارند.

 این نیاز سرمایی را به شکل مصنوعی در یخچال نیز می توان برطرف کرد. به نحوی که بذرها را در میان شن یا پیت موس با کمی رطوبت داخل کیسه پلاستیک که چند منفذ ریز دارد قرار می دهیم در یخچال با دمای 5-1 درجه می گذاریم در طی این مدت شن یا پیت موس کمی رطوبت باید داشته باشد اما این به معنی خیس بودن آن نیست. بعد از طی شدن این مدت نوبت کاشت بذرها است که از مخلوط خاک برگ +شن می توان برای کاشت بذها استفاده کرد و عمق کاشت نیز حدود 1.5 سانتیمتر است. گلدان حاوی بذرها را در مکانی آفتابی قرار دهید و مراقب عدم خشک شدن سطح خاک باشید . در طی چند هفته می توان شاهد رشد و جوانه زنی بذرها بود.
 

 

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش
 

 

seed,درخت زالزالک,خرید بذر,بذر درخت,بذر درخت زالزالک,خرید درخت زالزالک,خرید بذر درخت زالزالک,خرید درخت,خرید درخت الوان,فروشگاه درخت,خرید بذر درخت,خرید بذر درخت های زینتی,درخت زالزالک الوان,درخت زالزالک زرد,درخت زالزالک آبی,درخت زالزالک ارغوانی,درخت زالزالک قرمز,درخت زالزالک بنفش,درخت زالزالک سفید,درخت زالزالک صورتی

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر درخت زالزالک

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : مسعود تاریخ ارسال : 1397-09-22
چرا قیمت نداره که بشه بهتر تصمیم گرفت ؟

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.