جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر پیاز قرمز - 100 گرم - Red Onion seed




    
بذر پیاز قرمز - 100 گرم - Red Onion seed
کد محصول: 1578
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر پیاز قرمز - قوطی 100 گرمی - Red Onion seed


پیاز خوراکی، یکی از قدیمی‌ترین سبزیها در دنیا است.
پیازی که به صورت وحشی در طبیعت بروید شناخته نشده است، ولی از حداقل ۷۰۰۰ سال پیش به طور انتخابی کاشته و پرورش داده شده است.

کشت این گیاه دو نوبت در سال ، در بهار و پائیز صورت می گیرد . به منظور کشت بهاره ، زمین را در پائیز آماده می سازند و کود کافی میدهند و در کشت پائیزه ، در بهار عملیات آماده سازی زمین انجام می پذیرد.

این گیاه سبزی فصل خنک است و بهترین رشد و نمو را در درجه حرارت25-12 درجه سانتی گراد دارد.واریته های مختلف پیاز نسبت به طول روز و دما عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند.

این گیاه در هر آب و هوا و خاکی محصول می دهد . لیکن زمین های سخت مرطوب برای آن مناسب نیستند و از لحاظ درجه حرارت ، در هوای سرد طعم پیاز ، بسیار تند و زننده می شود . در حالی که طعم پیاز هائی که در نواحی گرم کاشته می شوند ملایم و شیرین می باشند .

پیاز ها دارای دوره استراحت بوده که در ارقام مختلف، متفاوت می باشد و از چند روز تا چند ماه طول می کشد. مقاومت زیاد پیاز برای دوره استراحت دمای 28 درجه سانتی گراد و مقاومت کم آن 15-9 درجه سانتی گراد و در شرایط مرطوب می باشد. پیاز احتایج زیادی به نور دارد. بنابراین روزهای آفتابی در رشد و نمو گیاه مؤثر است. بهار گرم همراه با آب کافی برای کشت پیاز مناسب است. پیاز به شوری خاک حساس است .

بذر این گیاه پس از کاشت در زمین ابتداء پیازهای کوچکی تولید می کند و در سال دوم اگر این پیازهای کوچک را بکارند آنها درشت شده و به عنوان پیاز مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که پیازهای دوساله را که درشت شده اند مجددآ در سال سوم بکارند ، بوته آن به گل مینشیند و تولید بذر می کند . البته اگر در میان پیازهای کوچک سال اول پیازهای درشت تری وجود داشته باشد ، آنها نیز در سال دوم ممکن است تولید گل و بذر نمایند .


خاک و کود :

پیاز نیازمند خاک نیمه سنگین،حاصلخیز با زهکش مناسب و فاقد سله است . خاک های شنی لومی بهترین خاک برای نفوذ ریشه و توسعه غده هستند اما چنانچه خیلی سبک باشند باید با کود دامی و شیمیایی آنها را تقویت نمود و هوموس انها را بالا برد . در خاک هایی با دمای ملایم و نسبتاً گرم به خوبی رشد می کند. پیاز نسبت به اسیدی بودن خاک بسیار حساس است و اسیدیته مناسب برای پیاز 8/6-6 می باشد.
این گیاه نیازمند تأمین مداوم مواد غذایی است.از آنجا که پیاز دارای ریشه سطحی است، مواد غذایی مورد نیاز گیاه مثل ازت، فسفر و پتاس باید در محوطه دسترس ریشه ها قرار گیرد. پیاز ها در مقابل کمبود عناصر نیز واکنش نشان می دهد و این کمبود در انبار داری آنها نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

ولی توجه داشته باشند که در زمان کاشت بذر پیاز و یا پیازهای کوچک از دادن کود حیوانی تازه خودداری شود . چون باعث فساد و بیماری و پوسیدگی و کرم زدگی گیاه می شود . بهترین روش تقویت زمین و یا کود دادن به محصول پیاز ، آن است که پیاز را پس از یک محصولی که برای کشت آن قبلا کود کافی به زمین داده شده است بکارند ، و کمبود مواد غذائی گیاه را با کودهای شیمیائی جبران نمایند

زمینی که کشت گیاه در آن صورت می گیرد، باید مسطح باشد. برای کشت پیاز به شخم خیلی عمیق احتیاج نیست.بهتر است عملیات کود دهی قبل از کاشت گیاه و بر اساس نتایج آزمایش خاک انجام گیرد.اسیدیته خاک بر میزان فراهمی عناصری مانند گوگرد و بر تاثیرگذار است . مقدار گوگرد موجود در خاک بر تندی پیاز موثر است ، البته گوگرد به طور کلی برای تولید پیاز ( حتی انواع شیرین ) مورد نیاز است .

خواص پیاز :

پیاز باعث آرامش می‌شود و در کاهش فشار خون و چربی خون موثر است. پیاز سرشار از گوگرد است و گوگرد موجود در آن برای ضد عفونی کردن خون، شش‌ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است.
مصرف پیاز موجب تقویت غذه اشکی و گوارشی می‌شود. پیاز دارای آنتی بیوتیک است که خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می‌کند، پیاز در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی، مثانه، ورم ساق‌ها، پروستات و رماتیسم مفصلی موثر است.
مصرف پیاز باعث آرامش افراد می‌شود، پایین آورنده فشار خون و کاهش دهنده چربی خون است. پیاز به طور کامل از فعالیت مضر چربی برای ایجاد لخته در خون جلو گیری می‌کند. در واقع خوردن نصف تا یک پیاز متوسط در روز می‌تواند اثرات آسیب زای چربی برای لخته شدن خون را برطرف کند.

 

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش

 

seed,پیاز قرمز,خرید پیاز قرمز,خرید بذر,بذر سبزی,بذر پیاز قرمز,خرید بذر سبزی,خرید بذر پیاز قرمز,خرید بذر سبزی خوردن,خرید بذر سبزی پیاز قرمز,بذر سبزیجات,خرید بذر سبزیجات,کاشت سبزی,سبزی خوردن,فروشگاه بذر مغان

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر پیاز قرمز

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================




 

  نظرات پیرامون این محصول

نظری پیرامون این محصول ثبت نشده است, شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارائه دهید.

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.