جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  ریشه نعناع فلفلی -1- Peppermint root




    
ریشه نعناع فلفلی -1- Peppermint root
کد محصول: 1430
 

قیمت : 0  تومان
 
 


ریشه نعناع فلفلی (بسته یک کیلویی نهال ریشه دار) - Peppermint root


از دوران یونان باستان از خواص درمانی نعناع استفاده شده است. در یونان باستان از این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی، علائم سرماخوردگی و سرفه بهره می‌بردند.

نعناع فلفلی که از پیوند میان نعناع آبی و نعناع زینتی یا تند به وجود آمده، اولین بار در اواخر دهه ۱۶۰۰ در انگلستان پرورش داده شد. این گیاه، برگ‌های سبز تیره و معطری دارد و حدود ۲ الی ۳ فوت رشد می‌کند. از ماه جولای تا ماه اوت، گل‌های کوچک ارغوانی روی شاخه‌های ساقه هر برگ می‌روید. امروزه این گیاه در اروپا و آمریکای شمالی وجود دارد.

برگ‌های تازه نعناع فلفلی، خوراکی هستند و در کل سال، در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. برگ‌های خشک این گیاه اغلب در چای استفاده می‌شوند. روغن نعناع فلفلی از له کردن و عرق گرفتن از ریشه، برگ و گل‌های این گیاه به دست می‌آید. در واقع شکل روغن این گیاه به عنوان دارو به کار می‌رود. چای این گیاه نیز ممکن است به عنوان یک درمان سنتی برای رفع ناراحتی معده یا علائم سرماخوردگی استفاده شود.

نعناع فلفلی به عنوان یک روغن عصاره‌ای در فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخانه‌ها به شکل کپسول یا مایع به فروش می‌رسد. کپسول‌های روغن نعناع فلفلی اغلب دارای پوشش هستند تا قرص بتواند از معده رد شود و باعث سوزش معده نشود. همچنین روغن این گیاه ممکن است با روغن‌های عصاره‌ای دیگر ترکیب شود.

نعناع فلفلی برای چه چیزی خوب است؟

یکی از رایج‌ترین کاربردهای نعناع فلفلی که تحقیقات بسیاری در مورد آن انجام شده است، درمان بیماری‌های معده و روده مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، عدم هضم و اسپاسم‌های روده است. این گیاه این بیماری‌ها را تسکین می‌دهد.

علائم IBS عبارت‌اند از گاز، درد شکم، نفخ و اسهال. استفاده از کپسول‌های روغن نعناع فلفلی برای درمان IBS چندین بار در تحقیقات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. اگرچه تمام این تحقیقات، مزایای درمانی نعناع فلفلی را اثبات نکرده‌اند؛ اما بر اساس نتیجه کلی، روغن نعناع فلفلی ممکن است در تسکین علائم متوسط تا شدید IBS مؤثر باشد.

به منظور درمان مشکلات مرتبط با عدم هضم، روغن نعناع فلفلی زمانی که با روغن زیره ترکیب شود، مؤثرتر واقع می‌شود. این ترکیب به صورت یک قرص دارای پوشش مصرف می‌شود. چند تحقیق کوچک نشان دادند که این ترکیب، احتمالاً برای تسکین مشکلات کوچک مرتبط به عدم هضم مؤثر است.

همچنین نعناع فلفلی برای پیشگیری از اسپاسم‌های روده‌ای و کولون در فرآیندهای درمانی مختلف مانند درون‌فرستی باریم که طی آن به روده پایینی، باریم می‌فرستند، آندوسکوپی و کلونوسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات مرتبط با این کاربردها، امیدبخش، اما محدود است. برخی از تحقیقات نشان دادند افزودن روغن نعناع فلفلی به فرآیند درون فرست باریم برای کاهش درد روده‌ای مؤثر است. طبق یک تحقیق دیگر، روغن نعناع فلفلی برای کاهش اسپاسم‌های معده در آندوسکوپی روده بالایی مؤثر است.

کاربردهای دیگر

کاربردهای دیگر نعناع فلفلی عبارتند از تسکین فشار سردردها، علائم سرماخوردگی و تحریکات پوستی. روغن عصاره‌ای این گیاه را می‌توان روی پیشانی برای تسکین سردرد مالید. همچنین می‌توان این روغن را داخل یک دستگاه بخور قرار داد تا گرفتگی‌های سینوسی را کم کند. نوشیدن چای نعناع فلفلی به درمان سرفه یا گلودرد ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کند. منتول که در روغن نعناع فلفلی وجود دارد، در کرم‌ها و پمادهای مختص درمان خارش و تحریکات پوستی به کار می‌رود.

روغن نعناع فلفلی در بخش صنعت، برای افزودن طعم و بو به داروها و محصولات آرایشی بهداشتی به کار می‌رود.

خوردن نعناع فلفلی، مصرف آن در چای و استفاده از این گیاه به عنوان مکمل در غذاها مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این حال، استفاده میزان زیادی از این گیاه به عنوان دارو ممکن است خطرناک باشد و باعث نارسایی کلیه یا مرگ شود. از جمله عوارض جانبی دیگر می‌توان درد معده، سوزش معده، مشکلات قلبی، از دست دادن اشتها و مشکلات سیستم عصبی را نام برد. همچنین این گیاه ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. در نتیجه قبل از مصرف این گیاه به عنوان دارو، با پزشک خود مشورت کنید.

مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی! این سبزی نه تنها تمام مشکلاتی که بر شمردیم را رفع و رجوع می‌کند بلکه کلی خاصیت دیگر نیز دارد که در ادامه‌ی مطلب خواهید خواند. با ما همراه باشید.

نعنا فلفلی برای هضم راحت غذا

غذا را خورده نخورده احساس نفخ و سنگینی می‌کنید و همیشه با هضم غذا مشکل دارید! درمان آن خیلی ساده است نعنا فلفلی را دریابید. به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح صفرا شده و برای همین هم به هضم غذا کمک می‌کند. سازمان جهانی سلامت استفاده از عصاره‌ی روغنی (افشره‌ی خوراکی) نعنا فلفلی را برای درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ و ورم معده به رسمیت شناخته است.

برای برخی‌ها فرقی نمی‌کند که هوا سرد باشد یا گرم! مدام در حال عرق ریختن هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید از عطاری محلتان عصاره‌ی روغنی نعنا فلفلی بخرید. این سبزی خاصیت آنتی باکتریایی دارد و روغن آن نیز باکتری‌های ساطع شده از عرق را ناکار می‌کند. این سبزی سرشار از «منتول» است و خنکی و تازگی طولانی مدتی ایجاد می‌کند.

برای کشت تجاری هر 10 متر مربع 1.5 کیلو و هر 100 متر مربع 15 کیلو ریشه نعناع نیاز است

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش


root,نعناع فلفلی,ریشه نعناع فلفلی,گیاه نعناع فلفلی,خرید ریشه نعناع فلفلی,فروش ریشه نعناع فلفلی,فروشگاه گیاهان دارویی,خرید گیاه دارویی,خرید


=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد ریشه نعناع فلفلی

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : محد تاریخ ارسال : 1401-01-02
سلام ریشه نعنا دارید

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.