جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر خاکشیر - Flixweed seed




    
بذر خاکشیر - Flixweed seed
کد محصول: 1349
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر خاکشیر - Descurainia sophia seed


خاکشی که در میان عامه مردم به اشتباه به «خاکشیر» معروف شده است، گیاهی است علفی یک‌ساله یا دو ساله با ارتفاع ساقه 80 سانتی‌متر (و گاهی یک متر) که به تیره صلیبیان تعلق دارد.


دانه‌های خاکشی از لایه‌ای از موسیلاژ (لعاب) پوشیده شده‌اند که با قرار گرفتن در آب و جذب رطوبت، این لایه حجیم شده و آب را در خود نگه می‌دارد. به همین دلیل از قدیم، با دانه‌های ‌خاکشی شربتی برای رفع عطش و گرمازدگی استفاده می‌کردند.

تکثیر خاکشی از طریق کاشت دانه گیاه در پاییز یا بهار صورت می‌گیرد. برای این منظور دانه‌های رسیده را در زمین سبک و نسبتاً مرطوب می‌پاشند. در هنگام پخش دانه‌ها، باید به فاصله هر بوته با بوته‌های پیرامون آن توجه نمود. پس از رشد بوته‌ها، فاصله آن‌ها با خارج کردن پایه‌های اضافی مرتب می‌شود. برگ یا ساقه کامل گلدار این گیاه را از خرداد تا شهریور ماه می‌چینند و دانه‌های آن را در مرداد و شهریور محصول‌برداری می‌کنند. پس از برداشت محصول، دانه‌های استخراج شده خاکشی را برای خشک کردن به طور طبیعی در سایه یا در محلی از انبار که هوا به خوبی جریان داشته باشد، قرار می‌دهند. خشک کردن دانه‌های خاکشی به صورت مصنوعی در حرارت 40 تا 50 درجه نیز انجام می‌گیرد. 

به طور کلی گیاه خاکشی برای رشد نیاز کمی به آب دارد.

این گیاه در زبان‌ها و گویش‌های مختلف، به نام‌های گوناگونی خوانده می‌شود. این گیاه در گویش اصفهانی «خاکشی»، به شیرازی «شفترک»، در زبان ترکی «شیوران»، به لهجه تبریزی «سوردن»، به فارسی «خاکچی» یا «تخم شهوه» و در مازندرانی «شلم بی» خوانده می‌شود. این گیاه در زبان عربی به «خبه» و «بذر الخمخم» معروف است.


خواص خاکشیر

دانه‌های کوچک و قهوه‌ای (قرمز) رنگ خاکشی از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است و آنقدر آثار مفید درمانی دارد که انسان را به شگفتی وامی‌دارد. دانه‌های خاکشی کاملاً بی‌ضرر بوده و بر اساس زمان و حالت، تأثیر متفاوتی بر بدن دارد.

* خاکشی از زمان‌های گذشته به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن کاربرد داشته و به صورت شربت مصرف می‌شده است.

* شربت خاکشی از گذشته تا امروز به عنوان یک نوشیدنی خنک‌کننده مطرح بوده و در فصل گرما، با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک می‌کند.

* خاکشی اگر با آب گرم مصرف شود، خاصیت ملین داشته و مصرف آن با آب، شکر و یخ، از اسهال پیشگیری می‌کند. نکته جالب در این است که خاکشی، می‌تواند در دو شرایط عکس یکدیگر (یبوست و اسهال) مفید باشد. خاکشی یخ مال در آب سرد به دلیل اینکه کیفیت قابض پیدا می‌کند، یک داروی ضداسهال است و از بیماری‌های عفونی تابستان پیشگیری می‌کند اما خاکشی در آب جوش به دلیل اینکه لینت را افزایش می‌دهد، یک داروی ضدیبوست می‌باشد.

* خاکشی برای دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش خاصیت ضدالتهابی دارد و التیام‌دهنده زخم و جراحات می‌باشد.

* بر اساس مطالعات صورت گرفته، خاکشی به دلیل برخورداری از خاصیت ضدالتهابی، موجب کاهش رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

* خاکشی یکی از بهترین داروهای خوراکی برای رفع بواسیر و واریس است. اگر خاکشی در ابتدای بروز این بیماری‌ها مصرف شود، کاملاً بیمار درمان می‌شود اما اگر در مرحله پیشرفته بیماری استفاده شود، از پیشرفت بیماری جلوگیری خواهد نمود. البته گفته می‌شود که در مرحله پیشرفته نیز بسیاری از بیماران مبتلا، به طور کامل درمان می‌شوند.

* خاکشی ضعف قوای جنسی را در صورتی که ناشی از وجود سودای زیاد در بدن باشد، درمان می‌کند. همچنین بسیاری از ترشحات رحم (که ناشی از سودا هستند) نیز با خاکشی درمان می‌شوند.

* خاکشی برای نرمی و لطافت پوست مفید است و بدون این که چاق‌کننده باشد، پرده‌ای از چربی در سطح بدن ایجاد می‌کند.

* استفاده از خاکشی به صورت ضماد بر روی پوست، انواع ورم‌های سفت پوستی و زیر پوستی را نرم می‌کند.

* کودکانی که در طول سال چندین مرتبه دچار التهاب و ورم لوزه‌ می‌شوند، با مصرف بلندمدت خاکشی، به ندرت به این عارضه دچار خواهند شد.

* خاکشی ترشحات بینی به هنگام سرماخوردگی را بسیار کم می‌کند و سردردهای ناشی از آن را تخفیف می‌دهد.

* خاکشی ادرارآور است.

* خاکشی تب‌بُر است.

* خاکشی دارای مقادیر فراوانی فیبر می‌باشد از این رو سبب روان شدن روده‌ها می‌شود.

* خاکشی التهاب کلیه را برطرف می‌کند و برای دفع سنگ کلیه مناسب است. برای این منظور می‌توان خاکشی، خارشتر و ترنجبین را با یکدیگر مخلوط کرده و صبح‌ها به صورت ناشتا نوشید.

* خاکشی برای درمان دو بیماری سرخک و مخملک مفید است.

* خاکشی صدا را باز می‌کند.

* خاکشی برای از بین بردن اگزما، کهیر و التهابات پوستی مناسب است. همچنین برای برطرف نمودن جوش‌های صورت که در نتیجه مصرف زیاد از حدّ چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشی مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را میل نمود، تا جوش‌ها از بین بروند.

* خاکشی برای افرادی که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند، مناسب است.

برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشی و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنند.

برای تهیه آب عسل باید یک لیتر آب و یک کیلو عسل را با هم بجوشانید. بعد از مدتی کفی روی مایع در حال جوش تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. بعد از برداشتن کف، مواد باقی‌مانده همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگرچه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما مواد باقی مانده در آن برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.

* خاکشی سبب بهبود شوره سر می‌شود. بر اساس طب سنتی، شوره سر از عوارض سوء مزاج (بد کار کردن اعضای داخلی بدن) می‌باشد. همچنین گفته می‌شود اگر ریزش مو ناشی از سوء مزاج باشد، مصرف خاکشی در پیشگیری و بهبود آن بسیار مؤثر است.

* از دیگر خواص معجزه‌آسای دانه‌های خاکشی، کنترل و تسکین فشارخون است.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشی را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌ صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. می‌توانید در هفته یک‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم در کنار مصرف داروهای کنترل‌کننده فشارخون، کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید.

* ترکیب شربت ترنجبین و خاکشی برای برطرف کردن بوی بد دهان مناسب است.

برای این منظور مقداری ترنجبین را به مدت 6-5 ساعت درون آب خیس کنید و پس از صاف کردن آن را با 2-1 قاشق خاکشی مخلوط کنید و هر روز عصر یک لیوان از آن بنوشید.

نوشیدن این شربت اخلاط ناسالم و بلغم اضافه را دفع نموده و با اصلاح مزاج سبب رفع بوی بد دهان و ایجاد احساس بهتر می‌شود.

* نوشیدن خاکشی و ترنجبین برای از بین بردن لک‌های پوست به ویژه پوست صورت، یکی از بهترین روش‌هاست.

برای این منظور ترنجبین را 5 ساعت در آب خیس کنید و پس از این مدت آن را صاف کرده و به آن 2 قاشق خاکشی پاک کرده اضافه کنید و میل کنید. افرادی که از این ترکیب به ‌صورت روزانه و مستمر به مدت 3 هفته استفاده نمایند، بعد از مدتی با پوستی روشن و بدون لک‌ روبه‌رو خواهند بود.

* همچنین نوشیدن 2 تا 3 لیوان از شربت فوق به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر در افراد مبتلا می‌شود.

* از دیگر خواص معجزه‌آسای خاکشی درمان یبوست‌های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست‌‌های ناشی از اضطراب و تنش‌های عصبی است.

یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه‌تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده‌ باقی می‌ماند و بدن قادر نیست روده‌ها را به‌درستی تخلیه کند و این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می‌شود، چرا که باقی ماندن مدفوع در روده‌ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می‌شود.

برای درمان این نوع یبوست و همین‌طور درمان یبوست و کم‌آبی ناشی از کهولت سن، مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشی کوبیده شده به همراه قندآب، می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد.

* نوشاندن روزانه 3 تا 4 لیوان شربت خاکشی کم‌شیرین به کودک مبتلا به آبله‌ مرغان و سرخجه، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش حرارت درونی و خارش برون‌ریزی‌های پوستی است.

در صورت امکان می‌توانید بدن کودک‌تان را با کمک دانه‌های سرخ‌رنگ خاکشی نیز بخور دهید. برای این کار از یک منقل کوچک یا اسپند دودکن استفاده کرده و خاکشی را روی حرارت قرار دهید و با دودی که از آن به‌دست می‌آید بدن کودک را بخور دهید. این کار به کاهش سوزش، خارش و التهاب بیماری کمک می‌کند.

* ابتلا به اسهال در فصل تابستان یکی از شایع‌ترین اختلالاتی است که کودکان به آن دچار می‌شوند. برای رفع این مشکل خاکشی را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر دو ساعت یک بار به او بخورانید. این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است.

* خاکشی برای افرادی که تصمیم دارند وزن خود را افزایش دهند مناسب است.

برای این منظور باید هر روز صبح به صورت ناشتا شربت خاکشی به همراه شیر میل شود. درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

* شاید کمتر کسی درباره خاصیت شفابخش خاکشی در درمان و تسکین التهاب مجاری ادراری و کلیه شنیده باشد. اما در بسیاری از متون طب سنتی به این موضوع اشاره شده است که استفاده از خاکشی هنگام بروز التهاب‌های مجاری ادراری و کلیه بسیار موثر است، به ویژه زمانی که فردی مبتلا به بیماری سنگ کلیه است و وجود سنگ در کلیه وی موجب بروز التهاباتی در موضع کلیه یا مجاری ادرار وی شده است. در این حالت نوشیدن روزانه 4 تا 5 لیوان خاکشی که با شیرینی طبیعی مثل سکنجبین شیرین شده باشد، بسیار مفید دانسته شده است.

* خاکشی یکی از بهترین داروهای ضدآلرژی می‌باشد از این رو در برخی از انواع حساسیت‌های غذایی، خوردن خاکشی نیم ساعت قبل از صرف غذا، مشکل را برطرف می‌کند.

* جوشانده خاکشی برای رفع اسهال‌های ساده مفید است.

* خاکشی برای دفع کرم مفید است.

* گل‌ها و برگ‌های گیاه خاکشی برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده می‌شود.


>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش


seed,خاکشیر,گیاه دارویی,گیاهان دارویی,بذر گیاه دارویی,بذر گیاهان دارویی,خرید بذر,بذر خاکشیر,خرید گیاه خاکشیر,خرید بذر گیاه خاکشیر,خرید بذر گیاه دارویی خاکشیر,خرید گیاه دارویی خاکشیر,خرید بذر گیاهان دارویی,خرید گیاه دارویی,فروشگاه گیاهان دارویی,فروشگاه بذر

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر خاکشیر

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================

 

  نظرات پیرامون این محصول

نظری پیرامون این محصول ثبت نشده است, شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارائه دهید.

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.