جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر افرا پالماتوم - Acer Palmatum




    
بذر افرا پالماتوم - Acer Palmatum
کد محصول: 1003
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر افرا پالماتوم ( ژاپنی ) - Japanese Maple

( بسته 10 عددی )

بذر افرا برای جوانه زدن دو مشکل در پیش رو دارد یکی پوشش محکم بذر که جذب آب را برای آن مشکل می کند ( بذرها برای شروع جوانه زنی حتما باید ابتدا آب جذب کنند ) و دیگری رکود جنین موجود در بذر. بنابراین باید به این بذر کمک کرد تا بتواند راحت تر جوانه بزند. اگر این بذرها بدون تیمار خاصی کاشته شوند حدود دو سال طول میکشد تا توانایی جوانه زنی را بیابند. در ابتدا میتوان قسمت بال مانند بذر را از آنان جدا کنیم. این قسمت میتواند رطوبت اضافی در خود نگهدارد و موجب افزایش خطر پوسیدگی بذرها شود. سپس ابتدا میتوان بذرها را به مدت دو روز در آب ولرم-گرم (حدود 45-40 درجه ) قرار داد. یعنی ابتدا آبی با این دما در ظرفی میریزیم و بعد بذرها را داخل آب می گذاریم و سپس دو روز آنها را در این شرایط نگه می داریم . این عمل می تواند به جذب آب از لابلای پوشش سخت بذر کمک کند. اما بعد به مرحله برطرف کردن رکود بذر میرسیم که این نیز با عملی به نام سرمادهی مرطوب امکان پذیر است. یعنی بذرها را در میان موادی همانند خاک برگ مرطوب و یا مخلوط پیت +شن قرار می دهیم . توجه داشته باشید که این مواد باید تا حدودی مرطوب باشند و نه اینکه خیس باشند و قطرات آب در میان آنان مشاهده شود. بهتر است که بذرها در لابلای این مواد قرار گیرند و همگی را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهیم . این کیسه حتما باید دارای چند سوراخ ریز باشد تا رطوبت اضافی در درون کیسه جمع نشود. این مسئله تاثیر منفی در پوسیدن بذرها دارد . این کیسه را باید به مدت 120 روز در دمای 2.7-1.1 در یخچال نگهداری کرد تا نیاز سرمایی بذرها از بین برود. در طی این مدت به مخلوطی که بذرها در لابه لای آن است مرتبا سر بزنید اگر خشک بودند کمی رطوبت (ترجیحا با اسپری آب) اضافه کنید. اماهمیشه مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید! سپس بذرها را می توان در مخلوطی از خاک معمولی+خاک برگ+ پیت موس کاشت . فاصله مناسب کاشت بذرها 15-7 سانتیمتر است و عمق گودال کاشت نیز سه برابر قطر بذر است. در تخمین قطر بذر پوشش بال کاغذی بذر را در نظر نگیرید. برخی از بذرها در همان سال جوانه می زنند اما اگر بذری جوانه نزد نشانه نیاز به یک دوره گرما و یا یک دوره دیگر سرمادهی مرطوب برای دستیابی به قدرت حواه زنی است. در واقع بذرهای گیاه افرا میتوانند در مورد نیاز به دوره سرمادهی مرطوب و همچنین یک دوره کوتاه مدت از گرما تا حدودی با یکدیگر تفاوت عمل نشان دهند.

  

آبیاری: گیاهان افرا خشکی خاک را دوست ندارند و باید به شکل منظم آبیاری شوند. بهتر است برای جلوگیری از خیس شدن بیش از اندازه خاک، ابتدا اجازه دهید تا سطح خاک کمی رطوبت خود را از دست بدهد و سپس آبیاری کنید. آب را به اندازه ای استفاده کنید که از منافذ انتهای گلدان آب بیرون بیاید و ریشه ها کاملا سیراب شوند. آبیاری بیش از اندازه ابتدا موجب از بین رفتن برگها و سرشاخه های جوان و در نهایت کل گیاه می شود. خشکی کشیدن گیاه برای 3-2 روز بخصوص زمانی که هوا گرم است صدمات جبران ناپذیری را ایجاد می کند بنابراین در روزهای گرم بسیار مراقب آبیاری این گیاه باشید. بخصوص که اصولا گیاهان گلدانی نسبت به گیاهانی که در بستر فضای باز کاشته می شوند، زودتر نیاز به آبیاری پیدا می کنند. آبیاری را در طی زمستان کم کنید. خیس و غرقاب شدن خاک در طی زمستان یکی از دلایل از بین رفتن این گیاهان است.

  

نور: نور مستقیم آفتاب در صبح هنگام و یا عصر هنگام برای گیاه مناسب است و در میانه روز باید از نور مستقیم آفتاب محافظت شود این مسئله بخصوص در روزهای گرم تابستان بسیار اهمیت دارد. سوختگی نوک و حاشیه برگها از جمله تابش نامناسب نور مستقیم آفتاب است. محیط کم نور بخصوص در مورد برخی از افراهایی که برگهای قرمز رنگ دارند می توانند منجربه سبز شدن رنگ برگسار شود . شدت این مسئله در بین انواع مختلف افرا متفاوت است و برخی نسبت به این مسئله عکس العملی ضعیف و برخی دیگر نیز به شدت عکس العمل نشان می دهند و کاملا سبز رنگ می شوند.

 

دما: در طی فصل رکود و خواب زمستانه دمای زیر 10- درجه سانتیگراد به ریشه گیاهان افرا آسیب وارد می کند بنابراین بهتر است که در زمستان گلدان گیاه را به مکانی محافظت شده همانند اتاقی سرد و یا گاراژ منتقل کنید. همچنین با شروع رشد در اوایل بهار و ظهور برگها این گیاه به دماهای نزدیک صفر درجه بسیار حساس است و خواهد خشکید . البته همیشه گیاه تماما از بین نمی رود بلکه احتمال سیاه شدن و پیچش برگها بخصوص برگهای جوان نیز وجود دارد. اینکه خسارت سرما تا چه حد است بستگی به نوع افرا و همچنین میزان سرما دارد. گفته می شود افراهایی که برگهایی صورتی رنگ دارند بیشتر از سایرین به دمای سرد حساس هستند. بنابراین حتما بعد از طی شدن خطر سرمای دیررس بهاره، گلدان این گیاه را به فصای باز منتقل کنید. در طی تابستان نیز معمولا داغ شدن گلدان مشکل ایجاد میکند. بنابراین در طی این فصل علاوه براینکه مراقب عدم تابش اشعه مستقیم آفتاب بخصوص در میانه روز باشید، مانع از افزایش دمای گلدان نیز باشید. بهتر است گلدان را در جایی قرار دهید که بدنه آن در سایه قرار داشته باشد و همانطور که در قسمت نور اشاره شد برگسار نیز در اوایل و اواخر روز از نور مستقیم بهره مند باشند.این گیاه به شرط بهره مندی از سایه و همچنین آبیاری مناسب و عدم داغ شدن بدن گلدان دما را تا حدود 35 درجه سانتیگراد نیز می تواند تحمل کند. اما توجه داشته باشید که وزش بادها در طی روزهایی که تا این حد گرم است می تواند منجربه خشکیدن و قهوه ای شدن نوک و حاشیه برگهای افرا شود.

  

خاک: این گیاهان خاک را تا حدودی اسیدی و با بافتی سبک دوست دارند.بنابراین خاکهایی که در ترکیب آنان شن و پیت موس به کار رفته باشد محیط خوبی را برای رشد آنان بوجود می آورد. همچنین از پرلایت نیز می توان در ترکیب خاک استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از ترکیب دو قسمت خاک معمولی+دو قسمت خاک برگ + دو قسمت پرلایت و یا چهار قسمت مخلوط خاکی مخصوص گیاهان گلدانی+ یک قسمت پیت موس و یا شن استفاده کرد . همچنین فراموش نکنید که کف گلدان حتما از 5-3 لایه سنگریزه استفاده کنید. در مورد غذادهی باید بدانید که به این گیاهان نباید زیاد کود داد. بخصوص کودهای حاوی نیتروژن زیاد منجر به رشد رویشی زیاد آنان و عدم موفقیت در پرورش آنان در گلدان می شود. همچنین در ترکیب خاک برای گیاهان جوان از کودهای دامی استفاده نکنید زیرا منجر به سوختن ریشه های جوان و تازه آنان می شود اما اگر کود دامی خوب پوسیده باشد استفاده از آن در ترکیب خاک مانعی ندارد. می توان از ترکیب 20-20-20 برای کوددهی استفاده کرد و می بایست اواسط تابستان کوددهی را متوقف کرد زیرا در این صورت رشدهای جدید ادامه می یابد و گیاه در برابر سرمای زمستانه حساس خواهد شد و آسیب خواهد دید. فصل تعویض گلدان در اوایل بهار است و باید قبل از شروع رشد جدید برگسار، گلدان گیاه را عوض کرد. اما لازم به ذکر است که گیاهان جوان را هر 2-1 سال می توان تعویض گلدان کرد . موردی که در زمان تعویض گلدان گیاهان افرا باید رعایت کرد هرس ریشه این گیاهان است . البته درختان جوان نیازی به هرس ریشه ندارند و در مورد درختان بالغ که بیش از ده سال سن دارند نیز هر 4-2 سال این عمل انجام میشود.چگونگی انجام هرس را در بخش هرس آورده شده است. اصولا در زمان تعویض گلدان، گیاه در گلدانی که بزرگتر است کاشته می شود اما اگر عمل هرس ریشه انجام بگیرد نیازی به تغییر اندازه گلدان نیست و از گلدان قبلی نیز می توان استفاده کرد.هرس ریشه به شکل سبک انجام می گیرد زیرا هرس سنگین می توان منجر به شوکه شدن گیاه و از بین رفتن آن شود. برخی از پروش دهندگان توصیه می کنند که هر هفته با بیلچه دقیقا از کنار لبه گلدان حدود 3-2 سانت را عمودی به زیر بروید این کار مانع از رشد شدید ریشه ها و در نتیجه کاهش رشد گیاه و کوتاهی قامت آن می شود. نوع گلدان نیز باید بدانید که گلدانهای سرامیکی و یا سفالی برای این گیاه مناسب هستند اولا این گلدانها در برابر تابش نور کمتر از گلدانهای پلاستیکی داغ می شوند زیرا داغ شدن گلدان می تواند منجر به سوختن ریشه های گیاه شود و همچنین این نوع گلدانها سنگین تر از گلدانهای پلاستیکی هستند و بهتر وزن شاخسار را تحمل کرده و واژگون می شوند همچنین برای جلوگیری از واژگون شدن گیاه بهتر است که قطر دهانه گلدان دو برابر ارتفاع آن باشد. از نظر اندازه مناسب گلدان نیز باید گفت که به نظر برخی از پرورش دهندگان برای هر 30 سانتیمتر ارتفاع گیاه باید حجمی برابر با حدود 7 لیتر در فضای داخلی گلدان وجود داشته باشد بنابراین اگر گیاه به عنوان مثال 60 سانیتمتر طول داشته باشد گلدانی با حجم 14 لیتر مناسب است و یا برای گیاه با طول 90 سانیتمتر گلدانی با حجم 21 لیتر مناسب است.



بذرها را می توان در پاییز کاشت (قبل از کاشت اگر به مدت یک هفته در آب غوطه ور باشند و هر روز آب عوض شود در جوانه زنی موثر است) .

اگر این بذرها بدون تیمار خاصی کاشته شوند حدود دو سال طول میکشد تا توانایی جوانه زنی را بیابند. در ابتدا میتوان قسمت بال مانند بذر را از آنان جدا کنیم. این قسمت میتواند رطوبت اضافی در خود نگهدارد و موجب افزایش خطر پوسیدگی بذرها شود.

در صورتی که در پاییز امکان کاشت نباشد عمل سرمادهی مصنوعی انجام میشود.

یعنی بذرها را در میان موادی همانند خاک برگ مرطوب و یا مخلوط پیت +شن قرار می دهیم . توجه داشته باشید که این مواد باید تا حدودی مرطوب باشند و نه اینکه خیس باشند و قطرات آب در میان آنان مشاهده شود. بهتر است که بذرها در لابلای این مواد قرار گیرند و همگی را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهیم . این کیسه حتما باید دارای چند سوراخ ریز باشد تا رطوبت اضافی در درون کیسه جمع نشود. این مسئله تاثیر منفی در پوسیدن بذرها دارد . این کیسه را باید به مدت 120 روز در دمای 2.7-1.1 در یخچال نگهداری کرد تا نیاز سرمایی بذرها از بین برود. در طی این مدت به مخلوطی که بذرها در لابه لای آن است مرتبا سر بزنید اگر خشک بودند کمی رطوبت (ترجیحا با اسپری آب) اضافه کنید. اماهمیشه مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید و سپس می توان در عمق یک سانتیمتری با پوششی نازک  از ماسه و در محلی سایه دار در بهار اقدام به کاشت آنها نمود.


>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش

افرا پالماتوم,خرید بذر,بذر افرا پالماتوم,بذر افرا ژاپنی,خرید افرا پالماتوم,خرید بذر افرا پالماتوم,خرید درخت,خرید درخت الوان,فروشگاه درخت,خرید بذر درخت,خرید بذر درخت های زینتی,افرا پالماتوم الوان,افرا پالماتوم زرد,افرا پالماتوم آبی,افرا پالماتوم ارغوانی,افرا پالماتوم قرمز,افرا پالماتوم بنفش,افرا پالماتوم سفید,افرا پالماتوم صورتی

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر افرا پالماتوم

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول

نظری پیرامون این محصول ثبت نشده است, شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارائه دهید.

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.